Markedsføring
Markedsføring
Suksessfull markedsføring handler om å si de riktige tingene, til de riktige personene, i de riktige kanalene, på riktig tidspunkt. Vi kan hjelpe deg med alt fra å utvikle riktige budskap og konsepter, til produksjon av reklame, og etterfølgende analyse og optimalisering.
Kommunikasjonsstrategi og kjernebudskap
Om du har store ambisjoner og ønsker å tenke langsiktig med markedsføringen din anbefaler vi deg å utvikle en kommunikasjonsstrategi med tilhørende kjernebudskap. Strategien lander overordnede mål for kommunikasjonen; hva ønsker vi å fortelle? Hva ønsker vi å oppnå? Hvem er målgruppen vår? Hvilke behov og motforestillinger har de?
Sammen med kunder lander vi en strategi og veikart for de neste 2-årene.
Historiefortelling
Når kjernebudskapet er landet, kan historiefortellingen starte. God historiefortelling handler om å skape innhold som engasjerer og er til nytte og glede for målgruppen.
Et viktig virkemiddel for å treffe de riktige emosjonene hos publikum og nå ut med budskapet kan være levende bilder eller audiovisuelt innhold. Sammen med vårt søsterselskap Camerat produserer vi filmer og animasjoner til bruk i kampanjer eller på nettsiden.
Vi kan også levere stillbilder, miljøbilder, produkt- og portrettfoto som gir nettsiden din et profesjonelt og personlig preg.
Konseptutvikling, kampanjer og innholdsmarkedsføring
Med et tydelig mål på ønsket effekt hjelper vi deg med å lage konsepter som engasjerer og beveger målgruppen. Her handler om å snakke kundens språk, treffe behovet (og helst også hjertet), få målgruppen til å stoppe opp, ta inn informasjonen og gjennomføre en ønsket handling.
Distribusjon
Uten riktig distribusjon har det lite for seg å utvikle et godt kampanjekonsept. For å skape ønsket resultater holder det ikke at budskapet treffer, du må også treffe målgruppen din i de riktige kanalene slik at budskapet får god spreding hos et relevant publikum. Derfor er en annonserings- og publiseringsplan svært viktig å ha på plass.
Enten det er økt salg, økt bevissthet, leadgenerering eller andre mål du har så hjelper vi deg å skreddersy en miks av de flatene som best passer for din kampanje og dine mål. Dette kan inkludere digitale kanaler som sosiale medier, Youtube, søkemotorannonsering (Google Ads) og e-postmarkedsføring, eller tradisjonelle kanaler som trykte medier, TV eller radio.
Analyse og optimalisering
Når en kampanje er lansert så er tiden inne for å måle resultatene. Dette bør gjøres med jevne mellomrom, slik at vi får gjort nødvendige justeringer i annonseoppsettet og kan følge med på hvilke resultater det gir.
Dette gjør vi for å sikre at du får mest mulig igjen for annonsebudsjettet ditt, og for å hente verdifull innsikt til neste kampanje.
Fra lovende bedrift til sterk merkevare på 1-2-3
#1 Snakk med oss
Fortell oss om bedriftens ambisjoner og utfordringer i et møte.
#2 Få en plan
Få en skreddersydd plan for din markedskommunikasjon.
#3 Bygg merkevaren
Sammen utøver vi planen og tar merkevaren din til nye høyder.