Merkevare­bygging

Merkevare­bygging

Å bygge en sterk merkevare handler ikke bare om å øke salget, men å bygge sterke relasjoner til kundene og skape tydelige forventninger i markedet. Vi brenner for å bygge sterke merkevarer og trives aller best når vi får jobbe med kundene våre over tid der vi kan jobbe helhetlig med de lange linjene.

2021-des-01-Workshop-Nortroll-07

Rådgivning

Hvorfor eksisterer merkevaren din? Hvilken forskjell skal den utgjøre? Hvordan ønsker du å bli opplevd i markedet?

Vi bistår med rådgiving på alle aspekter rundt merkevarebygging. Om du trenger hjelp med strategisk grunnlag, merkevarehierarki eller posisjonering, står vi klare til å hjelpe deg. Uansett hva vi jobber med har vi alltid merkevaren i fokus. Alle tiltak påvirker oppfatningen av merkevaren og dette er et ansvar vi tar på alvor. Rådene vi gir skal være tydelige og ærlige, sistnevnte er en av våre kjerneverdier.

Kultur- og merkevareplattform

En kultur- og merkevareplattform skal sikre at valg blir tatt basert på strategi, ikke tilfeldigheter. Den skal hjelpe oss med å bygge en sterk kultur og merkevare, nå ut med de riktige assosiasjonene og kommunisere de riktige tingene, til de riktige personene. Plattformen fungerer som et veikart, et strategisk dokument som brukes aktivt som et styringsverktøy ved utarbeidelse av kommunikasjon, design, aktiviteter, kulturbygging, samt i den daglige driften, internt og eksternt. Når man tar en beslutning bør man spørre seg selv; «Er dette i henhold til plattformen vår?»

Plattformen definerer blant annet hvem vi er, hvorfor vi eksisterer, hvordan vi vil bli oppfattet i markedet og hvor vi posisjonerer oss.

IMG_4310
stasjon_02

Visuell identitet

I løpet av 0,1 sekund vil mennesker danne seg en mening om hvorvidt de liker, stoler på og er tiltrukket av noe de ser. Siden et dårlig førsteinntrykk kan være vanskelig å rette opp er denne tidelen av et sekund viktig for å få oppmerksomhet, skape de riktige forventningene, og bli gjenkjent.

Den visuelle identiteten er selskapet sin synlige fremstilling; logo, typografi, farger, grafiske elementer m.m. Den burde være gjenkjennelig, minneverdig, bygge sterke relasjoner og legge til rette for videre merkevarebygging. Den gir de som interagerer med merket en «knagg» å henge opplevelsen på, men kan også selv bidra til å tillegge merket kvaliteter.

Design

Alle grafiske flater påvirker opplevelsen av merkevaren.

Vi hjelper deg med alt av design innen annonsering, print, messe, profilering, emballasje og mye mer. Vi har tett samarbeid med flere produksjonsbedrifter og leverer de fleste fysiske print-produkter.

mockups-design.com

Fra lovende bedrift til sterk merkevare på 1-2-3

Steg 1

Fortell oss om bedriftens ambisjoner og utfordringer

Steg 2

Få en skreddersydd plan for din markeds­kommunikasjon

Steg 3

Sammen tar vi merkevaren din til nye høyder