Hamskifte for Arctic Wildlife Tours
Hamskifte for Arctic Wildlife Tours
Merkevare
Arctic Wildlife Tours
Prosjekt
Merkevarebygging, Nettside, Visuell identitet, Kjernebudskap
År
2024
En rendyrking av merkevaren
Arctic Wildlife Tours, med naturfotografen Svein Wik fra Stjørdal i spissen, tilbyr spektakulære naturopplevelser i arktiske strøk for fotointeresserte over hele verden. I økende konkurranse med andre turoperatører i disse vakre, men sårbare, omgivelsene er det ekstra viktig for AWT både å skille seg ut og å tydeliggjøre sitt budskap:
Gjennom å tilby eksklusive opplevelser for små grupper, med fokus på å sette så lette fotavtrykk som mulig, er målet med disse møtene mellom mennesker og natur å skape økt forståelse og respekt. Gjennom kameralinsene kan ekspedisjonsdeltakerne dele både opplevelsene og engasjementet videre med sine nettverk.
Kommunikasjonen og uttrykket retter seg mot de som deler dette verdisynet, og som er på jakt etter genuine naturopplevelser fasilitert av bransjens beste og mest kunnskapsrike fotoguider.
En helhetlig kommunikasjonsstrategi
Etter en innsiktsprosess med Svein hvor vi blant annet konkretiserte selskapets verdigrunnlag, landet et overordnet toårsmål, jobbet med kartlegging av målgruppene og gjennomførte en SWOT-analyse, jobbet vi ut en kommunikasjonsstrategi med kommunikasjonsmål, ønskede assosiasjoner og kjernebudskap.
Med denne kommunikasjonsstrategien som underlag fikk vi deretter iverksatt videre tiltak som ny visuell identitet, redesign av nettside med nytt innhold, og en promofilm til bruk i annonser på sosiale medier.
Alle naturfoto og -filmopptak: Svein Wik, Arctic Wildlife Tours.
Klipp og redigering av film: Camerat.