Økt effektivitet og flere kunder
Firma
Falstad regnskapsservice AS
År
2021
Økt effektivitet og flere kunder. En ny app gir det trønderske regnskapskontoret et forsprang på resten av bransjen
Et særegent produkt
Ifølge Steen har utviklingen av appen samt det å bringe regnskapskontoret med 550 kunder videre vært veldig interessant.
- Det mest interessante har vært å se at det vi lager treffer markedet, sier han.
Appen er fortsatt ny i markedet, men så vidt Steen kjenner til er det ingen andre regnskapskontorer som har en slik app.
- Vi vet at vi klarer å gjøre butikk av dette. Motivasjonen vår er å levere et godt produkt som er særegent for oss og som ingen andre har, sier han.
Kundevekst
Nettopp det å skille seg ut har vært viktig for Falstads Regnskapsservice. En app er ikke et must, men det å kunne tilby et produkt som gjør at en får et forsprang på konkurrentene skaper oppmerksomhet, og gjennom oppmerksomhet kommer kundevekst.
Bare i løpet av første halvdel av 2020 har Falstads Regnskapsservice fått rundt 50 nye kunder.
Steen mener også mye av suksessen til regnskapskontoret handler om å bruke systemer som kundene foretrekker. Et regnskapssystem som fungerer veldig godt for én bransje kan fungere mindre bra for en annen.
Om fem år er han sikker på at regnskapene vil være enda mer automatisert enn i dag. Datamaskiner vil gjøre en større del av jobben, noe som igjen fører til at hver regnskapsfører sannsynligvis vil håndtere flere kunder siden tiden det tar å betjene én kunde vil gå ned.
Regnskapsførere vil det uansett fortsatt være behov for skal vi tro Steen.
- Digitaliseringen går fort, men teknologien skal også tas i bruk og læres. I dag bidrar vi til at kundene våre har alt de trenger lett tilgjengelig. På den måten sparer de tid, sier Steen.
FAKTA
Falstads Regnskapsservice AS lanserte vinteren 2020 appen Falstad.
Appen er laget av Smart Media og hovedmålet med appen er å bidra til enda mer digitaliserte prosesser hos kundene.
Digital signeringer, skylagring av dokumenter og økt tilgjengelighet av dokumenter gjør kundene enda mer effektive.