Namsos datasenter

Firma
Namsos Datasenter

Type
Markedsføring i nye kanaler

År
2020


Oppdraget

Namsos Datasenter skal tilby et edge/colocation datasenter som gir kundene tilgang til sikker lagring og høye overføringshastigheter.

Resultatet

Ved å bruke en markedsføringstrakt går selskapet fra tradisjonell til digital markedsføring

En løsning

Med to markedsføringstrakter (en på engelsk og en på norsk) har Namsos Datasenter automatisert alt av sine  salgs- og markedsdata. All data av denne typen går når inn i et felles system (Hubspot).

Tjenester

  • Design av markedsføringstrakt
  • Digital brosjyre
  • Automatiske svar
  • CRM-system

Oppsummering

Prosjektet startet med å hente inn informasjon fra kunden. Deretter ble det satt opp brukerstrømmer for hver enkelt markedsføringstrakt.

Målet var å bygge opp en trakt for deretter å teste hvordan markedet reagerte. Med trakten på plass, ønsket Namsos Datasenter å finne ut hvor mange potensielle kunder de kunne nå.

Markedsføringstrakten har en integrert CRM-løsning som gir kunden mulighet til å utføre fremtidige salg samt ulike markedsføringstiltak.

Gjennom den nye løsningen har Namsos Datasenter fått en digital brosjyre med tilhørende markedsførings-muligheter. Landingssiden med markedsføringstrakten er en enkel "drag and drop" side som tilfredsstiller kundens behov. Den kan også raskt endres for å matche kundens behov.

Landingssiden har også et oppfølgingssystem for e-post. Dette gjør det mulig å sende ut siste nytt om senteret. CRM-systemet gjør det også enklere å gi teknisk support.

Samarbeidet mellom Namsos Datasenter og Smart Media har vært godt, og vi ønsker Namsos Datasenter lykke til videre i arbeidet med å bygge opp det planlagte datasenteret.

 

 

NAMSOSDATASENTER_2-mockup_1
NAMSOSDATASENTER_1-mockup_1
namsosdatasenter-english version mockup-cover
Namsos datasenter_inner page_EN

Målet

Kort oppsummert har Smart Media lagd disse produktene for Namsos Datasenter:

  • Digitaliserte brosjyrer.
  • En enkel servicetrakt med tilhørende landingsside.
  • En side for nedlasting av brosjyrer.
  • Mulighet for oppfølging av e-poster med mer.

Alt dette er integrert i CRM-systemet.

Fordelen med digitale brosjyrer er at de kan inneholde store mengder informasjon. Det er også enkelt å laste ned slike brosjyrer.

Flyers og brosjyrer er velkjente markedsføringsverktøy, men digitale brosjyrer er et godt tilskudd i en tid da folk vil ha alt digitalt.

Fordeler:

  1. Mulighet for sanntids-oppdateringer
  2. Rimelig markedsføring
  3. Kan lett tilpasses og endres
  4. Enkelt å tilpasse ulike enheter
  5. Integrert CTA gir økt brukervennlighet
  6. Brukeratferd kan enkelt analyseres 
Namsos datasenter_NO
Namsos datasenter_EN
NAMSOSDATASENTER_1-mockup_1