Namsos datasenter
Firma
Namsos Datasenter
Type
Markedsføring i nye kanaler
År
2020
Oppdraget
Namsos Datasenter skal tilby et edge/colocation datasenter som gir kundene tilgang til sikker lagring og høye overføringshastigheter.
Resultatet
Ved å bruke en markedsføringstrakt går selskapet fra tradisjonell til digital markedsføring
En løsning
Med to markedsføringstrakter (en på engelsk og en på norsk) har Namsos Datasenter automatisert alt av sine salgs- og markedsdata. All data av denne typen går når inn i et felles system (Hubspot).
Tjenester
- Design av markedsføringstrakt
- Digital brosjyre
- Automatiske svar
- CRM-system
Oppsummering
Prosjektet startet med å hente inn informasjon fra Namsos Datasenter. Deretter ble det satt opp brukerstrømmer for hver enkelt markedsføringstrakt.
Målet var å bygge opp en trakt for deretter å teste hvordan markedet reagerte. Med trakten på plass, ønsket Namsos Datasenter å finne ut hvor mange potensielle kunder de kunne nå.
Markedsføringstrakten har en integrert CRM-løsning som gir kunden mulighet til å utføre fremtidige salg samt ulike markedsføringstiltak.
Gjennom den nye løsningen har Namsos Datasenter fått en digital brosjyre med tilhørende markedsførings-muligheter. Landingssiden med markedsføringstrakten er en enkel "drag and drop" side som tilfredsstiller deres behov. Den kan også raskt endres hvis det kommer ny informasjon.
Landingssiden har også et oppfølgingssystem for e-post. Dette gjør det mulig å sende ut siste nytt om senteret. CRM-systemet gjør det også enklere å gi teknisk support.
Samarbeidet mellom Namsos Datasenter og Smart Media har vært godt, og vi ønsker Namsos Datasenter lykke til videre i arbeidet med å bygge opp det planlagte datasenteret.




Målet
Kort oppsummert har Smart Media lagd disse produktene for Namsos Datasenter:
- Digitaliserte brosjyrer.
- En enkel servicetrakt med tilhørende landingsside.
- En side for nedlasting av brosjyrer.
- Mulighet for oppfølging av e-poster med mer.
Alt dette er integrert i CRM-systemet.
Fordelen med digitale brosjyrer er at de kan inneholde store mengder informasjon. Det er også enkelt å laste ned slike brosjyrer.
Flyers og brosjyrer er velkjente markedsføringsverktøy, men digitale brosjyrer er et godt tilskudd i en tid da folk vil ha alt digitalt.
Fordeler:
- Mulighet for sanntids-oppdateringer
- Rimelig markedsføring
- Kan lett tilpasses og endres
- Enkelt å tilpasse ulike enheter
- Integrert CTA gir økt brukervennlighet
- Brukeratferd kan enkelt analyseres


