Bedriftsfotografering med fotograf Thomas Jergel

Skal din bedrift ha ny nettside men mangler godt innhold å fylle den med? Fotograf Thomas Jergel tar gjerne jobben.

Fotograf Thomas Jergel | Bedriftsfotografering | Smart Media

Skal din bedrift ha ny nettside men mangler godt innhold å fylle den med? Gode bilder gir nettsiden sjel, og hvis bildene klarer å vise fram hvem dere er som bedrift så er det et ekstra pluss i margen. Fotograf Thomas Jergel har vært samlokalisert med Smart Media på Drivhuset siden nyttår, og har allerede vært ute på fotooppdrag for flere av våre kunder. Det første oppdraget var å fotografere medarbeiderne hos Smart Media og Smart Labs, siden har det bare ballet på seg.

Daglig leder hos Smart Media, Thomas Aune, forteller at han synes Jergel har en egen evne til å fange de unike øyeblikkene man kanskje ikke tenker over at man deltar i på en vanlig dag på jobb. – Når en bedrift viser fram noen slike glimt “bak kulissene” får nettsiden et mer personlig uttrykk. Det er en god anledning for bedriften til å forankre sin identitet og skape nærhet til kundene, forteller han.

Viktig å by på seg selv

Fotograf Thomas Jergel synes det er spennende å se ulike bedrifter og virksomheter fra innsiden og å bidra til å formidle arbeidet de gjør. – Jeg har alltid vært en veldig visuell person, en betrakter som er opptatt av det jeg ser rundt meg i hverdagen. For meg har det vært en naturlig prosess å gå fra å observere til å fotografere, og jeg føler at jeg legger merke til ting på en annen måte gjennom kameralinsen.

– Når jeg tar bilder hos en bedrift foretrekker jeg å være i bakgrunnen mens jeg fanger dagligdagse, kanskje litt tilfeldige situasjoner. Jeg synes det gir et mye mer naturlig og troverdig resultat enn oppstilte bilder hvor man ser inn i kamera og smiler til fotografen. Ofte er det slike små øyeblikk man ikke tenker over der og da men som kan bety mye å få foreviget.

Han anbefaler bedriftene som skal fotograferes å tørre å være litt transparente. – Resultatet blir ofte best når man byr litt på seg selv og viser hvem man er, hvor man holder til og hvordan man jobber sammen. Det er viktig at bedriften ikke bare fremstår som en logo på et skilt, men at man også får sett ansikter, lokaler og kanskje et glimt av samspillet de ansatte i mellom.

Varierte arbeidsoppdrag

Jergel forteller at han har hatt varierte arbeidsoppdrag siden han flyttet inn på Drivhuset ved årsskiftet. På oppdrag fra Nasjonalt Kompetansesenter for Kultur og Helse fotograferte han først medarbeiderne. Her ble det tatt både miljøbilder fra møtevirksomhet og portrettbilder av hver enkelt ansatt. Deretter fikk han i oppdrag å ta illustrasjonsfotoene til artiklene om tiltakene besøksbaby hos Levanger bo- og aktivitetssenter og sykehusklovnen på Levanger sykehus. – Gjennom det første fotooppdraget for kompetansesenteret fikk jeg et godt innblikk i hva de jobber med, og dette hjalp meg videre i neste oppdrag hvor jeg skulle ta bilder som illustrerte noen av tiltakene i praksis.

Andre fotooppdrag har vært “behind the scenes”-fotografering under Camerats filmopptak hos Namskogogan Familiepark, promobilder av kickboxeren Birgit Øksnes, ansatte- og miljøbilder hos Kunnskapsparken, portrettbilder av spillerne på A-laget til Steinkjer Fotballklubb samt fotografering under ulike arrangementer på Drivhuset.

Ønsker du å høre mer om hva Thomas Jergel kan gjøre for din bedrift eller få et tilbud på bedriftsfotografering kan du ta kontakt med Smart Media. 

 

Kom i gang!
Når du ber om et tilbud fra oss tar vi kontakt med deg for å avklare ditt behov. Basert på dette setter vi opp et tilbud til deg innenfor ditt budsjett.

Kontakt oss